(Klikkaa kuva isoksi)
Ektoplasma. Meedio Stanislava P.
Tarkkasilmäinen huomaa, että meedio on laitettu erityisen trikoon
sisään ja meedion pää sekä kädet on laitettu piiloon harson alle
mahdollisen petoksen poissulkemiseksi. Näistä huolimatta ektoplasma
ilmestyy kaikkien nähtäville ja kuvattavaksi. (Copyright
http://www.ergruber.com/)
Ihminen on samanaikaisesti myös henkisessä rinnakkaistodellisuudessa,
josta on monenlaisia kosketuskohtia maalliseen elämään, jos vain
kiinnittää niihin huomiota. Yksi mielenkiintoisimmista tapahtumista on
meedion läsnäoloon liittyvä ns. ektoplasman muodostuminen. Tämä voi
näkyä aavistuksenomaisena sumumaisena, verhomaisena tai hyvinkin
konkreettisena.
Ilmeisesti ihmiskunnan herättämiseksi pitkästä henkisestä pimeydestä
synnytettiin korkeampien henkisten voimien toimesta ilmiömeedioiden
tapahtuma-aalto, jota oli erityisesti vuosien 1880-1950 välisenä
aikana. Euroopassakin oli tänä ajanjaksona lukuisia huippumeedioita,
joita tutkittiin toistuvasti myös yliopistoväen toimesta. Tilaisuuksia
oli lukemattomia. Tapahtumista E. Mattiesen teki tuhat sivuisen
tiiviin yhteenvedon "Das persönliche Uberleben des Todes" I-III (v.
1936). Kirjassa on aivan ainutlaatuinen lähdeluettelo. Kirjan
II-osassa on lukuisia ektoplasmakuvia.
Internetistä löytyy inhimillisesti katsoen lähes
rajattomasti ektoplasmakuvia, niitä on useilla sivustoilla, esim.
www.survivalafterdeath.info/photographs.htm ja
www.photographymuseum.com/seance.html
Jos joku väittää, ettei ektoplasmaa ole olemassa, niin samalla
myöntää, ettei ole perehtynyt asiaan. Tässäkin tulee esiin, että usein
ihmisille riittää uskonsa, luulonsa tai mielipiteensä esille tuominen,
mutta ei ole kiinnostusta syvemmin perehtyä asiaan. Ektoplasmasta
todellisuutena on lukemattomia näyttöjä, joita on havaittu ja kuvattu
myös kontrolloiduissa tieteellisissä koeolosuhteissa. Tällöin
minkäänlainen vilppi ei ole mahdollista.
Lääketieteellisesti eli materialistisesti
meedioiden materialisaatiotapahtumat ovat ilmiöitä, jotka eivät
tapahdu aineellisten lakien mukaisesti. Tästä johtuu yliopistoväen
erittäin ankea ja torjuva asenne näihin tapahtumiin. Kukaan ihminen ei
tiedä, kuinka nämä ilmiöt syntyvät. Ektoplasmailmiöt osoittavat, ettei
materialismi pysty selittämään ihmisen olemusta kuin osittain.
Materialisaatiomeedioilla on kyky vapauttaa
tuntematonta energiaa, mahdollisesti praanaa ja omaa ainettakin.
Puhutaan ns. ektoplasmasta. Tästä voi muotoutua meediotapahtumassa
esineitä, hahmoja, olentoja. Lähes aina ektoplasma palautuu
täydellisesti lähettäjään. Mahdollisesti ilmiöiden synnyttämiseen
voidaan käyttää myös muista henkilöistä vapautuvaa energiaa. Riippuen
meedion energisyydestä ja terveystilanteesta niin välillä ilmiöt
onnistuvat ja välillä eivät.
Tässä yhteydessä mielenkiintoinen yksityiskohta
oli Nina Kulagina, jota tutkittiin vuosikausia kommunistisessa
Neuvostoliitossa. Hänellä oli kyky pitää ajatusvoimalla muovipalloa
ilmassa ja liikutella kompassineulaa. Tämän perusteella ihmisellä
olisi kyky välittää tahdonalaista energiaa itsensä ulkopuolelle.
Tämänkään ei pitäisi olla yliopistotieteen mukaan mahdollista.
Nobel palkitun Charles Richetin ja prof.
Schrenck-Notzingin meedioihin kohdistuvat perustutkimukset ovat
merkittäviä. Professori Schrenck-Notzingin kirjassa "Phenomena of
Materialisation" on yksistään 225 ektoplasmakuvaa.
Vieläkin vaikuttavassa IMI:ssä (Institut
Metapsychique International) Pariisissa tutkittiin jo noin sata vuotta
sitten huippumeedioita, jotka pystyivät aikaansaamaan erilaisia
aineellistumisilmiötä. Miesmeediot olivat tutkimuksen yhteydessä
alastomina, transsissa ja tietämättömiä, mitä ympärillä tapahtui.
www.metapsychique.org
Yksi ainoa tarkasti kontrolloitu ja kuvattu
tutkimustapahtuma tekee asian todelliseksi. Jos ilmiö tapahtuu
lukuisia kertoja tieteellisissä tutkimusolosuhteissa, niin tapahtuman
pitäisi olla todellista kaikille.
Tanskalainen Einer Nielsen on eräs esimerkki
lukuisista aikakautensa materialisaatiomeediosta, tarkemmin kirjassa
"Tie taivaan ja maan välillä" (v. 1954). Transsissa Nielsen ei
reagoinut neulanpistoihin. Hän oli esiintymässä vielä 1950 alussa
Helsingissä. Googlessa medium Einer Nielsen saa yli 350000
hakuvihjettä.
Englannissa Helen Duncan sai meediokyvyillän
suurta huomiota, joutuen jopa vankilaan.
en.wikipedia.org/wiki/Helen_Duncan
William Hope (kuollut 1933) oli aikanaan
erityisen kuuluisa valokuvameedioina. Hänen läsnä oloonsa liittyen
saatiin 24 vuoden aikana noin 2500 henkistä valokuvaa. Näissä
valokuvissa oli edesmenneiden täsmällisiä henkilökuvia. Usein oli
ohutta ektoplasmaa, jonka keskellä oli kuva kasvoista.
Major Tom Patterson kirjoitti kirjan "100 Years
of Spirit Photography" (v. 1965) Tässä kirjassa William Hopen läsnä
oloon liittyen saatiin eräänä erikoisuutena poikkeuksellinen henkinen
valokuva. Ektoplasman keskellä on tarkka pääkuva valokuvattavan
henkilön siskosta, joka kuoli 27 v. aikaisemmin. Hänestä ei ole otettu
koskaan mitään kuvaa. Äiti ja veli tunnistivat tarkan kasvokuvan.
Meedion erittämässä ektoplasmassa on joskus
useita löydöksiä, kuten Dr. T. Glen Hamilton ottamassa valokuvassa,
joka löytyy internetistä
www.photographymuseum.com/doylefalg.html.
Henkisiä ilmiöitä on ollut aina. Runsaasti niitä
on kuvattu myös Raamatussa. Tällöin puhuttiin profeetoista ja
noidista. Raamatussa on lukuisia kuvauksia myös
aineellistumisilmiöistä. Erityisen merkittävä oli Jeesuksen
aineellistuminen kuolemansa jälkeen. Tässä oli mielenkiintoinen
yksityiskohta. Kun Jeesus aineellistui, niin hän sanoi Marialle, ettei
häneen saa koskea. Myöhemmin Jeesusta sai vapaasti kosketella. Asiaan
liittyvässä kirjallisuudessa tämä näkökulma tulee toistuvasti esiin,
eli kesken aineellistumisen ei saa koskea, myöhemmin saa.
Taborin vuorella Jeesuksen
kirkastumistapahtumassa Jeesuksen mukana oli kolme opetuslasta ja he
keskustelivat Mooseksen ja Elian kanssa. Tapahtuma oli hyvin
konkreettinen, koska Pietari olisi halunnut rakentaa majoja taivaan
edustajille.
Raamatun VT:ssa on monia myös rajatietoon
liittyviä ilmiöitä, kuten 1 Sam. 28 on tapahtuma, missä Een Doorin
noita manasi Saulille Samuelin hengen näiden keskustelua varten.
Kaikki puhuvat mielellään totuudesta ja oikeassa
olemisesta. Omien ajatuksiensa, mieleensä valittujen ajatuksien
näkökulmalta jokainen pitääkin itseään oikeassa olevana ja toisaalta
ihminen pystyy järkeilemään mitä tahansa vetoamalla johonkin pieneen
yksityiskohtaan, jonkun mielipiteeseen tai vaatimalla "tieteellinen"
todistus.
Näillä keinoilla mitä tahansa voidaan tulkita
omalla tavallaan ja vastustaa mitä tahansa mielipidettä tai
tapahtumaa. Yliopistotieteen tieteelliseen, periaatteessa loputtomaan
toistettavuuteen perustuvan totuuden ja elämän todellisten tapahtumien
välillä ei tarvitse olla kuitenkaan mitään tekemistä keskenään.
Esimerkiksi jos valvontakamera kuvaa rikostapahtuman, niin jokainen
pitää todistetta todellisena ja tapahtumaa todistettuna. Mutta jos
valvontakamera kuvaisi henkisen tapahtuman, niin vastaanotto olisi
päinvastainen. Materialistinen tiedemaailma ei hyväksy kuin
materialistisia selitysmalleja.
Henkisestä rinnakkaistodellisuudesta tulee
monenlaisia kosketuksia maalliseen elämään. Esimerkiksi kaikkialla
maailmassa olisi helposti toistettavissa ”vesilasikoe”, missä
syvähypnoosissa ihmisen tunto siirretään veteen vesilasissa.
Vesilasikokeessa kolmannen ihmisen suorittama neulanpisto veteen
aiheuttaa aina kipureaktion, vaikka se suoritettaisiin toisessa
huoneessa tai vaikkapa talon ulkopuolella. Kirjassaan "Hypnoosi"
(Tammi, 1968) sivulta 226 alkaen psykologi Jarl Fahler kuvaa
yksityiskohtaisesti kokeitaan vesilasikokeessa, siihen liittyvää
tekniikkaa ja huomioon otettavia yksityiskohtia.
Tätäkään ei voi selittää maallisilla tai
lääketieteellisillä lainalaisuuksilla. Koe osoittaa, että aivot on
vain osa mieltä eli mieli on paljon laajempi käsite kuin aivot.
Hypnoosi ei voi tehdä ihmiselle kykyä, mitä ei ole olemassa. Tämä koe
antaa selityksen, kuinka kehosta irtautumis- ja
kuolemanrajakokemuksessa voidaan tehdä havaintoja tapahtumista, mikä
on mahdotonta kehosta käsin aivotapahtumana.
Tämä koe selittää myös omalla tavallaan, kuinka
toisinaan voi tulla elävä kokemus, suoranainen kosketus edesmenneen
läheisen läsnäolosta. Mahdollisesti tähän tarvitaan aavistuksenomainen
määrä ylimääräistä praanaa tai ektoplasmaa.
Henkissielullisissa asioissa varmuuden voi saada
vain oman kokemuksen kautta. On kuitenkin vaikeata havaita tai kokea
omien ajatuksiensa vastaisia asioita. Toisaalta jos ihminen pitää
jotakin asiaa mahdottomana, niin tällaista on hyvin vaikeata ryhtyä
selvittämään. Omaan aktivoitumiseen tarvitaan uskoa ainakin hitunen,
"sinapinsiemenen" verran.
Jokaisen elämä etenee vapaan tahdon, omien
ajatuksien mukaisena. Ihminen näkee elämänkin ajatuksiensa mukaisena
ollen myös ajatuksiensa kaltainen.
Pitäisi olla huolellinen, mitä ajatuksia
mieleensä hyväksyy. Omat ajatukset ovat kuin tietokonemaisia
käskysanoja, jotka pyrkivät toteuttamaan sokeasti itseään hyvässä ja
pahassa. Omat ajatukset, hyväksytyt mielipiteet pyrkivät
kontrolloimaan, mitä ajatuksia mieleen hyväksytään eli mitä
ajatellaan, mitä tehdään, mitä havaitaan, minne mennään jne. Ajatus
voimistuu aina lisää sitä ajateltaessa.
Totuudellisuuden pitäisi olla jokaisella
johtotähtenä. Vain totuus on ajanmittaan kestävää. Valittu näkökulma
muuttuu keskeiseksi. Esimerkiksi jos ihminen hyväksyy mielipiteen,
ettei henkimaailmaa voi olla olemassa, niin omat ajatukset alkavat
kiinnittää huomiota tapahtumiin ja käsityksiin, jotka tukevat tätä
mielipidettä sekä päinvastoin pyrkivät torjumaan henkimaailmaan
viittaavan. Näin ihminen voi "noitua" itsensä lähes huomaamattaan
materialismin ahdistavaan ajatuskuplaan.
Toisen henkiseen kokemukseen, todennettuun
henkiseen ilmiöön pitäisi suhtautua virikkeenä aktivoitua omalle
henkiselle tielle. Tässä on syvällisemmässä merkityksessä kysymys
Luojan kutsumisesta elämäänsä, sopusoinnusta sisäisen Itsensä kanssa.
Jeesus jo 2000 v. sitten korosti, että taivasten valtakunta on
sisäisesti teissä eli Luoja on aina läsnä ihmisen elämässä, henkisessä
kehitystapahtumassa tullaan tapahtumasta tietoiseksi.
Markku Jyväkorpi
www.rajatieto.com